دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

بازگشت به Blog
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

در مورد دیجیتال مارکتینگ چه می دانید؟

دیجیتال مارکتینگ  به طور خلاصه به استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتال برای رونق کسب و کار یا برندینگ و…  گفته می شود.

در واقع دیجیتال مارکتینگ  به ما کمک می کند که از تمامی ابزارهای دیجیتال مانند: اینترنت, تلفن های هوشمند و غیر استفاده کنیم تا به هدف خودمان برسیم اون هدف میتواند فروش یک محصول باشد . میتواند یک برند سازی باشد از یک محصول یا خدمات. پس در حال حاضر برای زنده ماندن یک کسب و کار حتما باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم چون همانطور که میدانید زندگی کردن به طور جدا از ابزارهای دیجیتالی مثل تلفن همراه یا سیستم های شخصی یا لپ تاپ و غیره تقریباً غیرممکن شده است.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

چند بخش از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ که بیشتر باید به آنها اهمیت داده بشود: مرحله اول داشتن یه سایت و طراحی سایت مناسب هست و میتوان  گفت مهمترین بخش شروع فعالیت دیجیتال داشتن یک سایت مناسب هست . سایت یک پایگاه اطلاعاتی برای معرفی کالا خدمات محصولات و به تمام اون مواردی که شما نیاز دارید که به مخاطب معرفی بشود میباشد. پس شما بدون یک پایگاه نمیتونید ابزار ها را متمرکز کنید روی هدفتون پس می تون گفت طراحی سایت مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال است.

 چرا ما باید یک سایت طراحی کنیم؟

شما سایت رو به منزله یک  دفتر مجازی ببینید که داخل اون دفتر همیشه کارمندانی هستند که به همه سوال های  افرادی که به این دفتر مراجعه می کنند پاسخ می دهد. و فعالیت این دفتر به صورت همیشگی و ۲۴ ساعته است در واقع داشتن همچنین دفتری برای خیلی‌ها غیرممکن است. ولی خوب و با داشتن یک سایت مناسب شما میتوانید  این دفتر رو به صورت مجازی داشته باشید که هر کس از هر جای دنیا به کالا یا خدمات  شما دسترسی داشته باشند بتوانند سوالشان را بپرسند اطلاعات کسب کند و بتواند از آن کالا یا خدمات بدون مراجعه حضوری استفاده کنند و حتما بعد از معرفی شما بتوانید  خیلی راحت‌تر مخاطب های هدف را به صورت حضوری جذب کنید و با این حرکت شما بیش از نیمی از راه جلب مخاطب هدف رو زفتید.

قدم دوم برای دیجیتال مارکتینگ : شبکه های اجتماعی

از نظر تیم اراک وب دیزاین با توجه به فعالیت های چند سال اخیر کاربران ایرانی در فضای مجازی یک بخش از بازاریابی دیجیتال موفق  میتونه بخش شبکه های اجتماعی باشد. چون همانطور که میدانید مردم به طور متوسط روزانه بین یک تا ۱۰ ساعت از وقت خودشان را تو شبکه های اجتماعی میگذرانند. معروفترین پیام رسانی که در ایران از اون استفاده میشود تلگرام است که خوشبختانه از قابلیت کانال برخوردار است و شما داخل کانال میتوانید اطلاعات محصول خدمات یا برند خودتان را قرار بدید.

با توجه به شرایط اینترنت ایران  شبکه مجازی اینستاگرام هم دارای مخاطبان خیلیزیادی هست به طوری که روزانه هزاران هزار مطلب تولید میشود و میلیون‌ها ایرانی وقت خودشان را انجا صرف می کند پس با یک استراتژی مناسب میشود کاربران رو از تلگرام و اینستاگرام به سمت برند و محصول خودمان هدایت کنیم. که نتیجه این کار افزایش فروش, برندینگ موفق و افزایش مشتریان کالا و خدمات ما میشود.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

قدم های بعدی دیجیتال مارکتینگ به نحوی کامل کننده دو قدم بالا هستند.

 

سئو و بهینه سازی وبسایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو  به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که به وسیله انها ما یک وب سایت را به نحوی بهینه سازی میکنیم که بر اساس معیار های روز گوگل بتواند صفحات و لینک های اول را در گوگل ازان خود کند.

استفاده مناسب از تبلیغات دیجیتال

استفاده مناسب از تبلیغات در فضای مجازی یک بخش بزرگ و مهم  دیجیتال مارکتینگ میباشد. که شما محصول کالا خدمات و برند خودتان را  چطور کجا و چگونه به مخاطبان معرفی کنید که بیشترین و بهترین بازدهی را داشته باشد.

تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟

تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به ارسال انبوه ایمیل ها برای مخاطبان هدف یک  برند گفته میشود که اگر درست صحیح و اصولی انجام بشود میتواند نتایج خیلی خوبی رو به همراه داشته باشد و فروش و برندینگ یک کالا رو به طرز خیلی چشمگیری افزایش دهد. حتما تا حالا شده که ایمیل های مختلفی را از کالاها یا خدماتی که حتی شما تو زندگیتان یکبار هم لازم ندارید دریافت کرده اید. این نمونه بارز یک ایمیل مارکتینگ غلط است.در  ایمیل مارکتینگ صحیح ما بازار هدف و مخاطبان را باید به طرز خیلی دقیق مشخص کنیم و بعد از ان به فکر ارسال ایمیل باشیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

محتوا مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال می باشد شما با محتوانید نگاه ها جلب کنید یا از خود دور کنید. پس بسیار مهم است و باید روی اصول قواعد و و مسیر صحیح حرکت کند. میتوان گفت بازاریابی محتوا خیلی سریع میتواند شما رو  به مخاطب هدف خودتان برساند .صحیح انجام شدن بازاریابی محتوا با توجه به شناخت محصول یا خدمات شما شناخت بازار هدف و مخاطب و غیره انجام میشود و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

بازاریابی و تبلیغات در گوگل چیست؟

حتما  تا کنون در جستجوهای خودتان در سایت گوگل به سایت‌های برخورد کنید که بالاتر از بقیه هستند و با علامت “AD” از بقیه جدا شدند این سایت ها پکیج های تبلیغاتی گوگل رو خریداری کرده اند. ولی با توجه به اختلاف قیمت پول رایج کشور ما با پول های بین المللی کم کم این سبک از بازاریابی دیجیتال از دور خارج میشود مگر برای کسب و کارهایی که دارای سود دهی بسیار بالایی هستند و میتوانند از مخاطبش بیشترین استفاده رو کند.

چکیده

به طور خلاصه شما با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ میتوانید کسب و کار خودتان رو گسترش بدهید. کسب و کاری که در حال حاضر محدود به شهر محله یا خیابان شما شده میتواند یک کشور رو درگیر خودش کند.پس رفتار صحیح در دیجیتال مارکتینگ بسیار مفیدتر از داشتند ۱۰ ها بازاریاب حضوری است  چون بازاریاب های حضوری محدودیت دارند و محدود به شهر استان و منطقه هستند ولی شما در فضای مجازی هیچ محدودیتی نداریم و به راحتی با کشورهای دیگه میتوانید ارتباط داشته باشید.

اگر  حس می کنید که وقت آن شده است که کسب و کار خودتان رونق بدهید و با کمترین هزینه بیشترین جلب مخاطب را داشته باشید زمان آن رسیده  که با ما در تماس باشید. تیم ما با بیش از ۱۰ سال تجربه موفق در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ می تواند شما را خیلی راحت به اهداف مشخص شده شما برساند. ما در تمامی طول مسیر همراه شما هستیم و شما را تا موفقیت همراهی می‌کنیم.

 

برای دریافت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۸۳۹۳۰۷۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به Blog